title image

Pers

‘Antwerp Fashion Weekend’ keert na een succesvolle eerste en tweede editie terug op 6 & 7 oktober 2018

 

Na een succesvolle eerste en tweede editie in 2016 & 2017 organiseert Antwerp Retail Shopping Promotion vzw met de steun van het District Antwerpen opnieuw het Antwerp Fashion Weekend. Gedurende het hele weekend van zaterdag 6 en (winkel)zondag 7 oktober 2018 toont Antwerpen zich opnieuw als dé modestad van België. Powered by Lightspeed, het retail kassasysteem

 

Openluchtcatwalks, muziek & leuke promoties

 

“Het Antwerp Fashion Weekend is een bloeiende start-up die ondertussen aan zijn 3e editie toe is en kan rekenen op positieve evaluaties van zowel bezoekers als retailers” aldus Nico Volckeryck, voorzitter van Antwerp Retail Shopping Promotion vzw, de organisatie achter het Antwerp Fashion Weekend. “Uiteraard willen wij dit evenement organisch laten doorgroeien en stellen we vandaag de 3e editie voor dankzij de steun van het district Antwerpen en logistieke ondersteuning door stad Antwerpen”.

 

Het Antwerp fashion weekend wordt opnieuw een feest voor modeliefhebbers zowel in de winkelstraten (met modeshows) als in de winkels. Het aantal indoor winkelacties nam in de 2e editie al gevoelig toe, iets wat de organisatoren enkel maar toejuichen. Het Antwerp Fashion Weekend valt ook samen met het ‘Weekend van de Klant’ en is dus hét moment om de klanten in de watten te leggen.

 

Nieuw deze editie: de Kloosterstraat

 

Het Antwerp Fashion Weekend blijft doorgroeien. Het gebied waar je als shopper kan genieten van evenementen en leuke indoor acties wordt uitgebreid met als nieuwigheid in 2018: de Kloosterstraat. Dé bruisende buurt waar je naast gezellige antiekzaken ook trendy concept- & fashionstores aantreft. De leuke terrasjes en eetgelegenheden maken van de Kloosterstraat een ideale buurt om een dagje te verpozen.

 

Fashion Retail Evening

 

Mode Unie, Creamoda en Comeos geven op de tweede editie van de Fashion Retail Evening een inkijk én antwoorden op vragen rond influencer marketing. Prof. Dr. Liselot Hudders, professor aan de vakgroep communicatiewetenschappen aan de UGent, leidt de avond in met een wetenschappelijke kijk op het thema. Maarten Kesteloot, CEO van Influo, geeft vervolgens aan hoe je efficiënt en transparant samen kunt werken met infuencers voor uw bedrijf.

Na een korte pauze, geven de Belgische modelabels Tuttu Chic en Stanley en Stella een inkijk in

hun ervaringen met influencers. Wat werkt in hun ervaring wel en wat ook niet, hoe reageert de consument op dit soort marketing en hoe groot is de investering in hun totaal marketing budget. Het volledige programma zal worden aan elkaar gepraat door presentatrice Virginie Claes.
De tweede editie van de Fashion Retail Evening gaat door in het gloednieuwe diamantmuseum DIVA in Antwerpen op donderdag 4 oktober om 16.30.

 

Affiche

 

Op de affiche van deze editie prijken 2 nieuwkomers: Maureen en Massimo. Zij namen vorig jaar als model deel aan het Antwerp Fashion Weekend 2017 en werden geselecteerd door een jury om als ‘het gezicht van AFW 2018’ te fungeren. Hopelijk is dit voor hen de boost om hun modellencarrière te lanceren.